Muita gente fala na longa hibernação da música inglesa. Ela teria começado com a morte de Purcell e seu sono apenas teria acabado quando do aparecimento de Britten. Dizer isso é um pouco exagerado, mas é o que se diz por aí. Boyce foi um londrino cuja música foi muito pouco executada após sua morte e que hoje experimenta um tímido renascimento. De certa forma, o cadáver pôs a mão para fora do caixão. Boyce escreveu muito. Há oito sinfonias e muitíssima música sacra. Solomon: A Serenata é boa música, ultra influenciada pela sombra gigantesca de Handel, mas sem a magia deste. É uma boa diversão. os cantores e instrumentistas são fantásticos. Roy Goodman e The Parley of Instruments estão (são) esplêndidos.
William Boyce (1711-1779): Solomon: A Serenata
1. A Seranata: Part 1: Ouverture (Largo – Allegro – Larghetto)
2. A Seranata: Part 1: Chorus – Behold, Jerusalem, behold thy king
3. A Seranata: Part 1: Recitative – From the mountains, lo! he comes (She)
4. A Seranata: Part 1: Air – Tell me, lovely shepherd (She)
5. A Seranata: Part 1: Air – Fairest of the virgin throng (He)
6. A Seranata: Part 1: Recitative – As the rich apple, on whose boughs (She)
7. A Seranata: Part 1: Air – Beneath his ample shade I lay (She)
8. A Seranata: Part 1: Recitative – Who quits the lily’s fleecy white (He)
9. A Seranata: Part 1: Air – Balmy sweetness, ever flowing (He)
10. A Seranata: Part 1: Recitative – Let not my prince his slave despise; Air – Ah Simple Me! My own, more dear (She)
11. A Seranata: Part 1: Air – Fair and comely is my love (He)
12. A Seranata: Part 1: Recitative – Forbear, O charming swain, forbear! (She)
13. A Seranata: Part 1: Air – Fill with cooling juice the bowl! (She)
14. A Seranata: Part 2: Sinfonia
15. A Seranata: Part 2: Recitative – The cheerful spring begins today; Air – Arise, my fair, and come away (He and She)
16. A Seranata: Part 2: Duet – Together let us range the fields (He and She)
17. A Seranata: Part 2: Recitative – How lovely art thou to the sight (He)
18. A Seranata: Part 2: Air – Let me love, thy bole ascending (He)
19. A Seranata: Part 2: Recitative – O, that a sister’s specious name (She)
20. A Seranata: Part 2: Air – Soft, I adjure you, by the fawns (She)
21. A Seranata: Part 2: Recitative – My fair’s a garden of delight (He)
22. A Seranata: Part 2: Air and Chorus – Soflty rise, O southern breeze! (He)
23. A Seranata: Part 3: AriosoArise, my fair, the doors unfold (He and She)
24. A Seranata: Part 3: Recitative – Obedient to thy voice I hie (She)
25. A Seranata: Part 3: Air – Ye blooming virgins, as ye rove (She)
26. A Seranata: Part 3: Chorus Of Virgins – Who is thy love, O charming maid!
27. A Seranata: Part 3: Air – On his face the vernal rose (She)
28. A Seranata: Part 3: Arioso – This, O ye virgins (She)
29. A Seranata: Part 3: Recitative – Sweet nymph, whom ruddier charms addorn (He)
30. A Seranata: Part 3: Recitative – O take me! stamp me on thy breast! (She)
31. A Seranata: Part 3: Duet and ChorusThou – Thou soft invader of the soul! – In vain we trace the globe (He and She)
Bronwen Mills
Howard Crook
The Parley of Instruments
Roy Goodman
PQP